Czym jest trening siłowy?

Czy trening siłowy służy tylko i wyłącznie budowaniu masy mięśniowej? Jakie są rodzaje treningu siłowego oraz jakie korzyści przynosi owa forma ćwiczeń?

Co to jest trening siłowy?

Pod pojęciem treningu siłowego, wielu rozumie ćwiczenia mające na celu zbudowanie dużej siły i masy mięśniowej. I choć jest w tej definicji sporo prawdy, to nie jest ona kompletna. Właściwie ułożony trening siłowy angażuje bowiem do pracy całe ciało. Stanowi właściwą drogę do poprawy ogólnej sprawności fizycznej, budowy wytrzymałości a także osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Niewiele osób ma świadomość tego, iż odpowiednio poprowadzony trening siłowy może także doprowadzić do znacznej redukcji masy ciała.

Warto również wspomnieć, że omawiany rodzaj aktywności fizycznej wyróżnia się dużą elastycznością. Po pierwsze, sami możemy dobrać intensywność i częstotliwość ćwiczeń. Po drugie, to od nas zależy czy zdecydujemy się na ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała a może postawimy na użycie sztang, hantli bądź maszyn treningowych. Jeszcze inni mogą natomiast skłonić się ku połączeniu wszystkich wymienionych technik podczas jednej sesji treningowej. Po trzecie, możemy go wykonywać zarówno na siłowni jak i w domu. Trening siłowy wykonywany na siłowni daje jednak dużo większe możliwości wykorzystania różnorodnego sprzętu.

Korzyści wynikające z zastosowania treningu siłowego

Treningi siłowe przynoszą liczne korzyści. Godna pozazdroszczenia rzeźba oraz świetna wytrzymałość siłowa to nie jedyne jego efekty. Poniżej pozostałe profity, płynące z zastosowania tego rodzaju treningu.

• Utrata zbędnych kilogramów

• Wzmocnienie kości, stawów oraz wiązadeł

• Wzmocnienie serca

• Poprawa krążenia

• Większa jędrność ciała

• Poprawa postawy ciała

• Lepsza równowaga

• Pomoc w walce z bezsennością

Rodzaje treningów siłowych

Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje treningów siłowych, z których każdy skierowany jest do innej grupy osób.

FBW (Full Body Workout)
Trening siłowy zakładający wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych w trakcie jednej sesji treningowej. Powinien być wykonywany nie częściej niż trzy razy w tygodniu z dzienną przerwą pomiędzy sesjami. FBW bazuje na ćwiczeniach wielostawowych, takich jak przysiady czy martwe ciągi. Ponadto zapewnia harmonijny rozwój całego ciała i sukcesywnie oswaja mięśnie z praca na większych obciążeniach podczas ćwiczeń izolowanych. Polecany osobom początkującym, którym zależy na budowie masy mięśniowej i wytrzymałości siłowej.

Split
Pod tym pojęciem rozumiemy trening siłowy dzielony, czyli taki, który podczas każdej sesji treningowej skupia się na wybranych partiach mięśniowych. Może być wykonywany nawet pięć razy w tygodniu. Uważany jest za najskuteczniejszą metodę budowania wymarzonej sylwetki.

Trening Obwodowy
Idealny sposób na zgubienie zbędnych kilogramów oraz wymodelowanie sylwetki. W każdym tygodniu możemy zaplanować dwie bądź trzy sesje treningowe. Trening obwodowy zakłada dwu lub trzykrotne przejście przez 9-12 stacji, wykonując przy tym odpowiednio 10-30 powtórzeń danego ćwiczenia.

Trening siłowy kobiecy
Mylne przekonanie kobiet, iż trening siłowy służy jedynie osiągnięciu pokaźnej muskulatury, powstrzymuje je od zaangażowania się w tą formę ćwiczeń. Mając jednak świadomość omówionych wcześniej zalet treningu siłowego oraz jego zróżnicowania, coraz więcej pań decyduje się na wdrożenie do swojego planu treningowego także ćwiczeń siłowych. Trening siłowy dedykowany dla kobiet zakłada wykorzystanie mniejszych obciążeń oraz zastosowanie ćwiczeń pomagających wyrzeźbić sylwetkę a także pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Przykładem takich ćwiczeń mogą być przysiady, brzuszki czy dające świetne efekty hip-thrusty. Najlepsze efekty osiągną panie, które w swoim planie treningowym uwzględnią także odpowiednią dietę oraz pomoc doświadczonego trenera.

Rozpoczynając swoją przygodę z treningiem siłowym warto skorzystać z pomocy trenera personalnego. Dowiedz się więcej o współpracy z trenerem osobistym na adrianbugno.pl.

Czym jest trening siłowy?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *