Jaki sport dla seniora?

W każdym wieku powinno się dbać o aktywność fizyczną, ponieważ pozwala ona na dłuższe utrzymanie ciała w zdrowiu i kondycji, nawet na starość. Sport pomaga na wielu różnych płaszczyznach i nie tylko w celu zachowania sprawności fizycznej, ale i umysłowej. Jakie ćwiczenia są zalecane seniorom? Jaki sport można uprawiać w starszym wieku?

Co daje aktywność fizyczna dla seniora?

Korzyści płynące z aktywnego trybu życia w wieku starszym są nieocenione. Sport pozwala nie tylko zachować sprawność, ale wpływa też na poprawę krążenia krwi, wzmacnia serce, mięśnie, stawy, wspomaga koordynację ruchową, a także, co ważne, wpływa na zdrowie psychiczne. Warto więc ćwiczyć, choć należy pamiętać, by formy aktywności dopasowywać do naszych możliwości.

Codzienna gimnastyka dla seniora – jak ćwiczyć?

Dbanie o aktywność fizyczną można rozpocząć już w domu, poprzez codzienną, lekką gimnastykę ciała, która jednak powinna być dostosowana do możliwości osób starszych. Bezpieczne ćwiczenia dla seniorów opisuje w internecie Plus50.pl, gdzie można się dowiedzieć między innymi tego, jakie są najważniejsze zasady w gimnastyce dla osób 50+. Co istotne, takie aktywności należy dobierać w sposób indywidualny, ale już nawet niewielki lekki wysiłek może bardzo korzystnie wpłynąć na ogólne samopoczucie.

Spacery dla seniorów i nordic walking

Nie każdy jest zdolny do wykonywania bardziej wymagających ćwiczeń fizycznych, jednak nawet w późniejszym wieku powinno się zadbać choćby o umiarkowany ruch. Do takich aktywności zaliczają się, chociażby spacery, które seniorzy powinni odbywać regularnie. Nie tylko rozruszamy w ten sposób mięśnie i stawy, ale zwyczajnie wyjdziemy z domu, być może kogoś spotkamy i nie będziemy sami. Spacer połączony z życiem towarzyskim jest bardzo dobrym połączeniem zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego.

Jeżeli chcemy zdecydować się na większy wysiłek, dobrym rozwiązaniem będzie nordic walking. Nie obciąża stawów, a pomaga w budowaniu kondycji, wzmacnia mięśnie i poprawia krążenie. To bardzo popularna forma ćwiczeń wykonywana zwłaszcza przez osoby starsze.

Joga dla seniorów

Kolejnym sportem, wartym uwagi, jest joga. Ta forma aktywności fizycznej polecana jest właściwie każdemu, a dobierając odpowiednie ćwiczenia, można znacząco poprawić swój stan zdrowia, jednocześnie dbając nie tylko o ciało, ale i ducha. Dzięki jodze możemy polepszyć elastyczność naszych stawów, zmniejszając odczucia bólowe, usprawnić metabolizm oraz wydolność oddechową i krążenie krwi. Z powodzeniem można ją uprawiają zarówno samodzielnie, jak i grupowo, korzystając na przykład z zajęć jogi w klubach sportowych.

Ćwiczenia w wodzie dla seniora

Do korzystnych dla zdrowia aktywności fizycznych zaliczają się także sporty wodne. Oczywiście w starszym wieku trzeba uważać, jednak z powodzeniem można zapisać się choćby na aerobik wodny. Są to ćwiczenia gimnastyczne, które wykonuje się w wodzie, dzięki czemu zmniejsza się obciążenie ciała, co jednocześnie nie zmniejsza korzyści, jakie z tego płyną. Zarówno takie ćwiczenia, jak i w ogóle pływanie dobrze wpływają na kręgosłup, stawy i mięśnie, a także pomaga w poprawie ogólnej wydolności organizmu. W wielu miastach prowadzone są specjalne zajęcia dla seniorów pod okiem wykwalifikowanych trenerów.

Jaki sport dla seniora?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *