Regeneracja po treningu – jak zadbać o regenerację mięśni?

Regeneracja mięśni po treningu jest jednym z najważniejszych elementów budowania formy. Nie pozwól, by przez przetrenowanie oraz mikrouszkodzenia Twoja ciężka praca nie przyniosła efektów. Dowiedz się, jak skutecznie regenerować mięśnie po treningu oraz jakie akcesoria będą w tym pomocne.

Mięsień potrzebuje odpoczynku

Pamiętaj – mięśnie rosną podczas odpoczynku. Również wtedy wzrastają ich siła oraz sprawność. Zapewne wylewanie kolejnych litrów potu nie jest Ci straszne, ale żeby Twój wysiłek nie poszedł na marne, musisz dać swoim mięśniom odrobinę wytchnienia. Jak to zrobić?

  • Pamiętaj o posiłku – bez paliwa nie pojedziesz. W ciągu dwóch godzin po treningu zjedz pożywny posiłek bogaty w węglowodany, białko, witaminy i minerały.
  • Śpij 7-8 godzin – to właśnie podczas snu Twoje mięśnie regenerują się najefektywniej.
  • Zaplanuj trening – pamiętaj, że poszczególne partie mięśni należy ćwiczyć w odpowiednich odstępach czasu. Nie dopuść do efektu przetrenowania, który obniża ich sprawność.
  • Korzystaj z masażu – masaż uśmierza ból, pomaga regenerować mikroobrzęki oraz rozluźnia mięśnie.

Wałki do masażu – skuteczna regeneracja w domu

Bezpośrednio po treningu sięgnij po wałki do masażu. Dzięki nim rozluźnisz napięte mięśnie, co w znacznym stopniu przyśpieszy oraz uskuteczni ich regenerację. Ćwiczenia z rollerem możesz wykonywać na każdej partii mięśni, zarówno w dolnej, jak i górnej części ciała. Rollery obniżają ryzyko urazów i zwyrodnień.

Wałki do masażu to akcesoria, które niezwykle przydatne są nie tylko sportowcom, ale również osobom pracującym za biurkiem. Regularne ćwiczenia podnoszą sprawność mięśni odpowiedzialnych za utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Ma to niebagatelne znaczenie również przy korygowaniu wad postawy. Wałki dostępne są w różnych twardościach, dlatego możesz dowolnie dopasować je do wrażliwości danej części ciała.

Piłki do masażu Lacrosse – najlepszy sposób na rozluźnienie splotów

Po treningu Twoje mięśnie oraz sploty mięśniowe są napięte, jeśli zatem chcesz je skutecznie regenerować, zadbaj o ich skuteczne rozluźnienie. Piłki do masażu Lacrosse pozwalają wykonywać bardzo skuteczne ćwiczenia różnych części ciała. Ich zastosowanie nie tylko rozluźnia mięśnie, ale również poprawia ich mobilność, co jest szczególnie istotne dla sportowców. Kształt piłek zapewnia idealne dopasowanie przede wszystkim do mięśni kręgosłupa. Jednak pozwala również ćwiczyć mięśnie w okolicach ramion, łokci, talii, nóg oraz szyi.

Elektrostymulator mięśni – trening bez większych obciążeń

Impulsy z mózgu, które wprawiają mięśnie w ruch można zastąpić impulsem elektrycznym generowanym przez elektrostymulator mięśni. Impuls elektryczny dociera do głębiej ukrytych włókien, dzięki czemu praca przy skurczu i rozkurcza rozkłada się równomiernie na wszystkie włókna mięśnia. Elektrostymulacja to również dobre rozwiązanie dla sportowców wracających do treningu po kontuzji, ponieważ gwarantuje satysfakcjonujące efekty bez obciążania stawów. Jest to metoda powszechnie stosowana w fizjoterapii.

Regeneracja po treningu – jak zadbać o regenerację mięśni?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *